Net als andere internetproviders biedt Ziggo haar klanten de mogelijkheid om online gebruik te maken van e-mailadres. Je kunt via Ziggo Webmail inloggen in je online postvak om mail te kunnen versturen en te ontvangen. Hieronder staat een stappenplan hoe je een ZiggoWebmail login moet uitvoeren:

 

  1. Ga eerst naar de webmail van Ziggo
  2. Voer in de adresbalk van je browser het adres mail.ziggo.nl in.
  3. Log in met jouw gegevens
  4. Voer in de invoervelden jouw Ziggo e-mailadres in met het daar bijbehorende wachtwoord
  5. Als goed is ben je nu ingelogd
  6. Wanneer de gegevens kloppen zul je doorgestuurd worden naar de postvak van jouw Ziggo webmail

 

Wanneer je niet kunt inloggen heb je waarschijnlijk niet de goede ZiggoWebmail login. Dat betekent dat je een verkeerd e-mailadres en wachtwoord combinatie hebt gebruikt.

 

Waar kan ik een Ziggo mailadres aanmaken?

 

Het is mogelijk om een eigen e-mailadres aan te maken via Mijn Ziggo. Je zult dus echt klant moeten zijn bij Ziggo om een Ziggo e-mailadres aan te kunnen maken.

 

Het aantal e-mailadressen wat je aan mag maken is volledig afhankelijk van het gekozen pakket bij de provider. Bij een los televisie-abonnement heb je geen recht op je eigen e-mailadres, terwijl je bij een alles in 1 pakket maar liefst 10 e-mailadressen aan mag maken.

 

Wat zijn de IMAP-instellingen van Ziggo webmail?

 

Als je geen gebruikt wilt maken van Ziggo webmail, heb je ook altijd nog de mogelijkheid om e-mails via externe programma’s als Outlook te gebruiken. Tijdens de configuratie van je account zul je de onderstaande instellingen door moeten voeren:

 

Inkomende server

 

Server: imap.ziggo.nl

Poort: 143

Bij de vervolgstappen moet je jouw e-mailadres en wachtwoord invullen.

Selecteer hierbij de optie: ‘voor deze server is verificatie vereist’.

 

Uitgaande server

 

Server: smtp.ziggo.nl

Poort: 587

Selecteer hierbij de optie: ‘Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig.’

Inloggen op webmail van KPN